Naar hoofdinhoud
Wiki

Wanneer schort ik een zaak op?

Wanneer schort ik een zaak op?

Indien de aanvraag niet volledig is wordt status 3 (in behandeling) niet gezet maar vindt opschorting plaats. Veelal is de aanvraag nog niet compleet en het verzoek om aanvullende informatie bij de aanvrager moet worden gedaan. Klik vanuit het dirigentje  actievenster op de knop/verwijzing 'Schort zaak op'. Het is ook mogelijk op een later moment de zaak op te schorten via de radiospeler-knop of via het 'Dirigentje' actiemenu. In het opschortscherm moet het aantal dagen bewaking en de reden van opschorting worden opgegeven.

(LET OP! de reden van opschorten wordt ook aan de aanvrager getoond via E-mail of zaakinfo via internet of intranet)

Tijdens de opschort periode is de doorlooptijd bevroren, de doorlooptijd wordt weer actief vanaf de datum beëindiging opschorting. Indien de zaak is opgeschort wordt het zaakregelrondje oranje. De opschortbevestiging via e-mail naar de aanvrager met het verzoek om aanvullende informatie wordt automatisch in het zaakdossier opgenomen. 

Een mail reactie met de eventuele bijlage van de aanvrager worden rechtstreeks in het zaakdossier geplaatst als ongelezen document. In beide gevallen wordt het zaakregelrondje dossier in de zaakregel rood (ongelezen document(en).

Beëindig Opschorten

Via de radiospeler-knop het zaakregelrondje of de verwijzing in het 'Dirigentje' actiescherm kan de opschorting beëindigd worden. 

Hier wordt de datum beëindiging opschorting ingevuld.
De datum waarop de reactie van de aanvrager binnen komt is veelal de datumbeëindiging opschorting. 

Terug naar uitleg Dirigentje