Naar hoofdinhoud
Wiki

Wordt er een bericht naar de aanvrager gestuurd?

Wordt bij afhandelen van een zaak een e-mail bericht naar de aanvrager gestuurd?

Ja, indien bij het resultaattype van het zaaktype dit is ingesteld wordt er een mailbericht en/of SMS met het resultaat aangemaakt voor de klant. Hiervoor moet de klant wel hebben aangegeven dat een SMS en/of e-mail bericht gewenst is(bovendien moet de SMS functionaliteit aan staan).
E-mailbericht

Direct nadat de zaak is afgehandeld via de knop 'Handel zaak af ...' verschijnt het mailberichten scherm 'Opstellen E-mail' als pop-up venster Er kunnen nog andere geadresseerden toegevoegd worden en de mailtekst kan worden aangepast voordat het bericht wordt verstuurd. De zaaktype inrichter kan bij de inrichting van het resultaattype een e-mail sjabloon maken met kenmerken uit de zaak. Indien de zaak niet ontvankelijk wordt bevonden wordt de zaak voortijdig afgerond door het kiezen van een bijzonder resultaat. In het e-mail bericht van een bijzondere resultaat (afbreken zaak) kunnen geen kenmerken uit de zaak worden opgenomen omdat bijzondere resultataten niet aan een zaaktype zijn gekoppeld. Als het e-mailbericht klaar is kan via de groene knop rechts onderin het venster 'v Verstuur e-mail' het bericht verstuurd worden.
Indien bij het resultaattype vast gelegd heeft de behandelaar de optie heeft om het bericht te annuleren wordt links naast bovenstaande knop de knop 'Annuleer e-mail' getoond