Naar hoofdinhoud
Wiki

Welke acties voor behandelen zaak (st3)?

Welke acties worden uitgevoerd voor in behandeling nemen zaak (st3)?

In behandeling nemen

De behandelaar controleert of de zaak wel aan het juiste zaaktype is gekoppeld, de zaak voor hem/haar is en of alle noodzakelijk informatie aanwezig is. Zo ja, dan neemt deze de zaak in behandeling.

Door in de zaakregel direct al te klikken op het statusnummer bij zaken in status 1 of in de muziekspeler op  | (fast forward), kun je de zaak direct in behandeling nemen (status 3).

Bij eenvoudige of interne zaaktypen kan de toewijzer en behandelaar dezelfde medewerker zijn, de zaak kan dan na de controles vanuit status 1 direct in behandeling genomen worden.

Controleer wel goed of de zaak (aanvraag) wel van het juiste type is. Zo niet, neem de zaak niet in behandeling maar kies dan de knop/verwijzing Wijzig zaaktype. Het wijzigen van het zaaktype kan alleen in status 1 en 2.

Bij het in behandeling nemen van een zaak moeten wellicht ook zaakspecifieke kenmerken gevuld worden of een document van een bepaald documenttype aan de zaak toegevoegd worden. Ook wordt, indien ingericht bij het zaaktype, een deelzaak gestart of object in een registratie aangemaakt waarbij kenmerken gevuld moeten worden.

Bij elke statusovergang is het mogelijk een status-notitietekst vast te leggen (indien bij zaaktype aangegeven). Ook is het mogelijk achteraf deze statustekst aan te passen met het mutatie potloodje vanuit het zaak beheerscherm vergelijkbaar met de aandachtspunten. 
Bovendien wordt vaak de klant op de hoogte gesteld van de status van de zaak via een mailbericht.

Terug naar uitleg Dirigentje