Hoe start ik een nieuwe zaak voor een bedrijf?
Start nieuwe zaak
Vanuit het dirigentje in in diverse schermen is het mogelijk een nieuwe zaak te starten. al naar gelang het geselecteerde zaaktype wordt een virtueel (op basis van het zaaktype) of ingericht webformulier gestart.
De uit te voeren stappen kan verschillen vanuit welk scherm 'Start nieuwe zaak' wordt opgestart.
Hoe start ik een nieuwe zaak voor een bedrijf?
Vanuit scherm1079 Bedrijf kan via het zwevende Dirigentje rechtsonder wordt met de knop Start nieuwe zaak mb.t. deze klant geactiveerd. Ook indien bij een zaak de correspondentie gegevens van de klant wel of niet gekoppeld zijn aan het Bedrijf in het gegevensmagazijn kan vanuit dat scherm een nieuwe zaak mb.t. deze klant geactiveerd worden.
Het is wel noodzakelijk dat je rechten hebt bij het zaaktype om zaken van dit type te starten.
Eerst wordt het venster 'Selecteer webformulier' getoond waarmee virtuele webformulieren op basis van externe zaaktypen gezocht kunnen worden. De laatste max. 10 eerder door jouw gevonden formulieren o.b.v. zaaktype worden getoond onder het zoekveld en kunnen ook geselecteerd worden.
De gegevens van het bedrijf zijn hierbij grotendeels vooringevuld bij schermstap aanvrager.
Bij schermstap 'Samenvatting' kan, Indien bij het zaaktype ingericht, met betrekking tot de aan te maken zaak de 'Startdatum' en of het 'Toewijzen aan mijzelf' ( ja/nee) bepaald worden.
Indien er sprake is van een multiorganisatie inrichting moet bij schermstap samenvatting de juiste omgeving communicatie klant geselecteerd worden.