Naar hoofdinhoud
Wiki

Hoe beheer ik instellingen bij een registratie?

Hoe beheer ik de instellingen bij een bestaande registratie?

De instellingen welke bij 'Beheer registratie' en 'Wijzig instellingen' getoond worden:

  • Volgnummer - is bij aanmaken van de registratie vastgesteld, dus niet te wijzigen
  • Naam - de naam van de registratie
  • Kop enkelvoud - kop bij tonen 1 object
  • Kop meervoud - kop bij tonen meerdere objecten
  • Kop enkelvoud onzijdig - ander [naam registratie] ipv 'andere [naam registratie]
  • Naam icoon (fa-xxx) op regel object - het iccoontje dat links in de zaakregel staat (mf-xxx) mag ook
  • Documenttype afbeelding boven tabblad -
  • Tag - afwijkende naam registratie in XML van de zaak en zaaksjabloon
  • Maximaal aantal te tonen gerelateerde zaken - standaard 50
  • Maximaal aantal te tonen gerelateerde objecten - standaard 50
  • Omschrijving - (vullen met naam registratie voor het vinden van de registratie bij bronregistratie in zaaktype)
  • Referentie - Voor gebruik in API's t.b.v. koppelvlak (API00256 en API0026‘Aanmaken/wijzigen object'.
    (moet uniek zijn. handig bij overzichten registratie)
  • Tekst in zoekveld bij overzicht - tekst die getoond word in de zoekbalk van het objectenoverzicht van de registratie. Standaard: "Zoek in registratie..."
  • Naam knop toevoegen object indien pas tonen na zoeken -
  • Formulier nieuwe zaak - selecteer een webformulier voor aanmaken zaak waarbij actieve object wordt gekoppeld aan de zaak
  • Sorteerprioriteit volgnr in naam object - het objectnummer toevoegen in objectnaam met bepaalde prioriteit
  • Naam kenmerk volgnr - het objectnummer uit registratie kenmerk wordt voorafgegaan door de waarde van dit kenmerk
  • Verwijzing met volgcode  ja/Nee - onderstaande opties worden zichtbaar indien waarde 'verwijzing met volgcode' = ja :
    o Verwijzing met volgcode met QR-code: ja/nee
    o Knop, indien ok: wordt getoond in het nieuwe scherm als gebruik wordt gemaakt van een verwijzing met volgcode
    o Knop, indien niet ok: wordt getoond in het nieuwe scherm als gebruik wordt gemaakt van een verwijzing met volgcode
    o Actief object voorwaarde voor ok? Ja/nee
  • Verantwoordelijke: >> selecteer organisatieonderdeel van de procesbeheerder van deze registratie
  • Betreft burgers? ja/Nee - speciale registratie welke is voor gedefinieerd, muteren niet mogelijk
    Betreft bedrijven/Instellingen? ja/Nee - speciale registratie welke is voor gedefinieerd, muteren niet mogelijk
  • Betreft objecten? Ja/nee- Alleen nee bij speciale registraties zoals: adres administratief, bedrijf/instelling,
    burger, kadastraalperceel of medewerker.
  • Betreft keuzelijst met beperkt aantal opties? ja/Nee - keuzelijst ter vervanging van de kenmerkvulmethode
  • Betreft classificatieschema? *ja/Nee - is een schema volgens welke men objecten kan indelen naar een of meer eigenschappen of kenmerken. deze kunnen aan aan zaaktypen gekoppeld worden. Wordt onder andere gebruikt voor archivering en autorisatie classificatie.

Configureren registratie vervolg 1

  • Signaleringsbericht bij gewijzigd zaakobject? Ja/nee (wordt alleen getoond indien 'Betreft Keuzelijst' = 'Nee') Het betreft hier een signalering in de zaak bij een gewijzigd object van een aan de zaak gekoppeld object van de betreffende registratie.
  • Betreft bekendmakingen? ja/Nee (standaard: nee) - voor officiële bekendmakingen op de website en Advies overheid (zie ook bekendmakingstypen)
  • Zaakobjecten mogelijk? Ja/nee - kan de registratie als kenmerk in een zaaktype worden opgenomen
  • Notabeentjes? * ja/Nee - bij Ja is het mogelijk notities vast te leggen bij een object
  • Openbaar? * ja/Nee - indien waarde Ja zijn objecten zichtbaar voor alle medewerkers
  • Internet? * ja/Nee - voor publicatie op de website. Indien waarde is Ja, dan worden onderstaande instellingen ook getoond:
    - Selectiemogelijkheid datum toegevoegd op de website? Ja/nee - indien nee dan beperking
    - Selectiemogelijkheid datum gewijzigd op de website? Ja/nee - indien nee dan beperking
  • Vertrouwelijk? *ja/Nee - Deze instelling wordt niet gebruikt voor functionaliteit in de Suite, maar de instelling kan relevant zijn voor externe toepassingen, die op basis van een CSV-levering vanuit de Suite worden gevoed. 
  • Dossiertype - Wordt alleen getoond indien Objectdossiers? = JA en kan dan gewijzigd worden via dirigentje bij beheer registratie met de keuze 'Bekijk documenttypen'. 
  • Objectdossiers? * ja/Nee - Ja indien bij aanmaken object een objectdossier aangemaakt moet worden. (LET OP; bij wijzigen van Nee naar Ja worden voor alle bestaande objecten dossiers aangemaakt. Dit zal op de achtergrond gebeuren. Als beheerder hoef je er daardoor niet op te wachten. Indien het veel objecten betreft kan het echter enige tijd duren voordat alle dossiers aangemaakt zijn)
  • Publicatieniveau dossier nieuw object - met opties: internet; internet + sleutel; open, alle medewerkers , besloten(standaard), beperkt toegankelijk, beheer en vertrouwelijk
  • Standaard publicatieniveau nieuw document- met opties: internet; internet + sleutel; open, alle medewerkers , besloten(standaard), beperkt toegankelijk, beheer en vertrouwelijk
  • Publicatieniveau bij selecteren object- met opties: internet; internet + sleutel; open, alle medewerkers , besloten(standaard), beperkt toegankelijk, beheer en vertrouwelijk
  • Mapnummer standaard mapindeling submappen: indien in het objectdossier een standaard een indeling van submappen moet worden aangemaakt vul hier het mapnummmer in met gewenste indeling
  • Standaard selectie bij eerste aanroep op intranet - selecteer een eerder aangemaakte en bewaarde objectselectie van deze registratie (zoek op (selod) nummer of opgegeven naam van de selectie) gebruikers welke voor de 1e keer het objectenoverzicht bij deze registratie openen krijgen deze selectie te zien,
  • Standaard selectie bij elke aanroep op internetvoorwaarde instelling ‘Internet=Ja’. Selecteer ook hier een eerder aangemaakte en bewaarde objectselectie van deze registratie,
  • Standaard sorteeroptie bij elke aanroep op internet – nadat de standaard selectie bij optie 2 is vastgelegd en bewaard met 1 of meerdere sorteeropties kan hier 1 sorteeroptie als onderdeel van de selectie worden geselecteerd,

Instellingen registratie vervolg 2

  • Sorteeroptie oplopend bij elke aanroep op internet? ja/Nee – optie Nee is aflopend 
    (Let op! Als instelling bij registratie ‘internet = Ja’ dan kan de selectie bij de betreffende registratie op de website ook aangepast worden.)
    Sorteeropties en aantallen zijn hierbij niet mogelijk.
  • Standaard selectie documenten bij tab 'Gerelateerde documenten' - hier kan een selectienummer van een eerder bewaarde selectie als de standaard selectie bij openen tab 'Gerelateerde zaken' geselecteerd worden
  • Alleen lopende gerelateerde zaken bij tab 'Gerelateerde zaken' tonen? ja/Nee - bij de standaardwaarde 'Nee' worden onder tab 'Gerelateerde zaken' ook de documenten van afgehandelde zaken getoond.
  • Alle documentversies tonen? *Ja/nee - indien Ja worden ook voorgaande versies getoond
  • Objecten vernietigen bij gerelateerde zaak van type’ - via 'maak een keuze' kan een zaaktype geselecteerd worden. Met de optie ‘Laatst gerelateerde zaak ongeacht zaaktype’ wordt bij vernietiging laatste gekoppelde zaak ook het betreffende object vernietigd,
  • Kaartlocatie tonen? * ja/Nee - indien waarde is Ja dan worden alle kaartinstellingen getoond
  •  Attributen tonen/verbergen of kunnen wijzigen via scherm (Wijzig) Kenmerken object met de volgende regels:
    - Bronregistratie (kunnen wijzigen, alleen tonen, verbergen);

    - Bronreferentie (kunnen wijzigen, alleen tonen, verbergen);
    - Bronidentificatie (kunnen wijzigen, alleen tonen, verbergen);
    - Actief? (kunnen wijzigen, alleen tonen, verbergen);
    - Authentiek? (kunnen wijzigen, alleen tonen, verbergen);
    - In onderzoek? (kunnen wijzigen, alleen tonen, verbergen);
    - Historisch? - (kunnen wijzigen, alleen tonen) Het verbergen van deze regel is niet mogelijk.
    Bij het zaakgericht kunnen wijzigen van attributen wordt ook naar deze instellingen gekeken en kunnen dus alleen de attributen worden gewijzigd waarbij 'kunnen wijzigen' is ingesteld.
  •  Dossier tonen met blokken per documenttype? ja/Nee - in objectdossier als bij zaakdossier 
  • Objecten opnemen in zoekindex? Ja/nee - bij Nee wordt wel een zoekindex aangemaakt
  • Zoeksleutel per object aanmaken? ja/Nee
  • Verwijzing naar dossier mogelijk in verstuurde e-mail? ja/Nee - Indien Ja:
    - Aantal dagen dossier te raadplegen na versturen e-mail
  • Bronidentificatie handmatig te wijzigen? ja/Nee - indien Ja, dan is bij wijzigen kenmerken object is dit item aan te passen
  •  Slechts 1 mag op Ja staan van de twee klantenregistraties NP of NNP 
    -Klantenregistratie natuurlijke personen? ja/Nee - indien Ja, dan is bij wijzigen kenmerken object een uitgebreide set met NAW_gegevens te vullen (NAW-set is gelijk aan gegevens burger)
    - Klantenregistratie niet-natuurlijke personen? ja/Nee - indien Ja, dan is bij wijzigen kenmerken object een uitgebreide set met NAW_gegevens te vullen (NAW-set is gelijk aan gegevens burger)