Naar hoofdinhoud
Wiki

Hoe koppel ik reservering aan formulier?

Beheer reserveringen

Het is met de Mozard Suite mogelijk om reserveringen (afspraken) te beheren en te gebruiken. Het wordt hiermee dus mogelijk dat klanten bij hun aanvraag, waarvoor ze langs moeten komen, direct een tijdstip inplannen (reserveren).

 

Mozard Reserveringen biedt een eenvoudige en generieke wijze om reserveringen te beheren voor verschillende producten en diensten waarbij rekening wordt gehouden met de beschikbare capaciteit van de organisatie. Om alles rondom de reserveringen in goede banen te leiden zijn de verschillende onderdelen hiervoor ontwikkeld.

Hoe wordt een reservering gekoppeld aan het webformulier?

Na het configureren van de Mozard Reserveringen koppel je deze aan een webformulier. Dit kan zowel een bestaand webformulier zijn als een nieuw webformulier met alléén het doel een afspraak te maken.

  • Waneer er een primair zaaktype én een reserverings-product worden gekoppeld, zullen vanuit het webformulier twee zaken worden gestart: één voor het hoofdproduct en één voor het behandelen van de reservering;
  • Wanneer slechts een reserverings-product wordt gekoppeld wordt er ook maar één zaak aangemaakt: voor het behandelen van de reservering.

 

Configureren nieuw webformulier

Voor het koppelen van de reservering is op het beheerscherm van de webformulieren een apart veld reservering opgenomen onder betaling. Hier selecteer je het product waarvoor de reservering wordt gemaakt. Zoals eerder aangegeven is het niet verplicht een primair zaaktype te koppelen aan het formulier. Het koppelen van alléén een reserveringsproduct wordt hieronder beschreven.

 

Onder reservering wordt het zojuist geconfigureerde product gekoppeld (Paspoort Zaakdrecht) en wordt de benaming voor de schermstap ingegeven.

 

Via Voeg webformulier toe wordt het formulier toegevoegd en kan het op de website getoond worden.

 

Formulieren met alléén een reservering

Indien op het webformulier géén specifieke gegevens worden uitgevraagd, en het webformulier dus slechts een reserverings-formulier betreft, wordt aan de gebruiker direct de knop 'Verder naar datum en tijdstip' getoond. Tevens is het zo dat in deze gevallen bij de formulierstap met NAW-gegevens de optie 'Statusberichten via sms op dit telefoonnummer ontvangen?' niet wordt getoond (en automatisch de waarde NEE krijgt).

 

Let op: beschikbare capaciteit wordt pas een dag na configuratie getoond (zoals eerder vermeld). Houd hiermee rekening met het publiceren van het betreffende formulier.