Naar hoofdinhoud
Wiki

Hoe maak ik een loket aan?

Beheer Antwoord loketten met loket categorieën

In dit scherm worden de Antwoord-loketten en de bijbehorende categorieën getoond.

Een loket is altijd van het type intern (intranet) of extern (internet) en een loket heeft altijd minimaal 1 categorie onder zich. 

Hoe maak ik een Antwoord loket aan of wijzig ik de instellingen?

Door vanuit het scherm Beheren Antwoord loketten en categorieën vanuit het rechter menu de verwijzing Voeg loket toe te activeren maak je een nieuw loket aan. Dit zal echter niet vaak gebeuren omdat bij de installatie van Mozard al twee loketten (internet en intranet) zijn aangemaakt.

Onderdelen van scherm Toevoegen Antwoord loket:

Naam *: de naam van het loket (vrije tekst) 

Omgeving *: kiezen uit de omgevingen met OMG_OMGEVINGTYPE = 1 (intranet organisatie) of 2 (website) of 6 (extranet). De omgevingsnamen worden getoond.

Eigenaar *: de eigenaar van het loket (bijvoorbeeld Dienstverlening of Klantcontact centrum)

Formulier controleren content: Hier selecteer je een webformulier (bv Controle antwoord onderwerp) om een controle van een antwoord onderwerp in te kunnen plannen als geagendeerde zaak. (Zie ook Hoe plan ik een controle in)

Registratie categorieën : gebruik maken van subcategorieën waarin Vraag Antwoord Combinaties worden verdeeld en getoond in het hoofdscherm (scherm0324) van Antwoord. Hiervoor moeten de registraties categorieën (keuzelijst) en categoriegroepen (keuzelijst) wel gevuld worden.

Blok Ontbrekende vraag: Als een gebruiker van Antwoord de vraag die hij/zij heeft niet kan vinden is het mogelijk om een formulier in te vullen met de ontbrekende vraag. Selecteer het webformulier Reactie Antwoord intranet, Reactie Antwoord internet of maak zelf een reactieformulier. 

  • Formulier: Selecteer een webformulier om ontbrekende vragen door te geven.
    Indien geen formulier geselecteerd dan wordt er bij het bekijken van de pagina het hele blok ontbrekende vraag ook niet getoond.

Optioneel kan de koptekst, een tekst en/of de verwijzingstekst van het formulier opgevoerd worden. Standaard hebben deze de volgende waarden:

  • Kop: Mijn vraag staat er niet bij. Wat kan ik doen?
  • Tekst: Via onderstaand webformulier kan dit gemeld worden.
  • Verwijzingstekst: Webformulier Melden ontbrekende vraag.

Standaard afmetingen afbeelding: Veelal wordt een standaard afmeting van 150 pixels ingesteld. In een tekstblok in antwoord kan een afbeelding toegevoegd worden. Deze instelling is dan de standaard instelling maar daarvan kan in het tekstblok van afgeweken worden.

Breedte in pixels: bijvoorbeeld 100

Hoogte in pixels: bijvoorbeeld 150


Overheid.nl Samenwerkende Catalogi
: Indien uitwisseling van Antwoord-onderwerpen met Overheid.nl gewenst is kan hier de URL naar het abonnement van Overheid.nl worden ingevoerd. De Autoriteit is veelal Gemeente + naam. Bij het Antwoord product kan de Doelgroep en uniforme productnaam is een Overheidsinitiatief (e-overheid.nl) geselecteerd worden om het onderwerp te tonen in het overheidsloket.nl. Dit is alleen van toepassing voor Antwoord© loket website.

De loket-instellingen kunnen na het aanmaken van het loket weer aangepast worden door in de kleurenbalk van het loket op de K van kenmerken te klikken