Naar hoofdinhoud
Wiki

Hoe reageer ik op mijn ingediende zaken?

Mijn zaken de interne zaakstatusinformatie

Mijn Zaken, te vinden in het submenu van Antwoord, heeft voor interne zaken dezelfde functie als de Zaakstatusinformatie voor de burgers en bedrijven. De interne aanvragen die jij hebt ingediend of namens jou zijn ingediend worden bij Mijn zaken getoond.

Het is mogelijk om te zoeken op zaaknummer en te selecteren op lopende zaken en/of afgehandelde zaken.

Bij de zaakinfo wordt gedetailleerde informatie getoond over de doorlooptijd, statusinformatie en de documenten uit het zaakdossier. 

Hoe reageer ik vanuit op mijn ingediende zaken?

Vanuit het 'Mijn zaken' scherm verschijnt, na een klik op een door jouw ingediende zaak zonder raadpleegrechten, het scherm 'Zaakinfo'. Via de actieknop rechtsboven "'Reageer' kan een reactie met eventuele bijlage(n) toegevoegd worden aan de zaak. De reactie wordt als ongelezen document toegevoegd aan de zaak.

Als je raadpleegrechten voor een door jouw ingediende zaak hebt wordt vanuit Vanuit het 'Mijn zaken' of 'Zoeken in zaken', met een klik op de zaaknaam kom je in scherm0811 'Zaak' geopend. Hetzelfde is van toepassing op een door jouw aangemaakte deelzaak (automatisch raadpleegrechten). Een reactie aan de behandelaar maak je door via het zwevende  Dirigentje (tab overig) de knop ' Reageer met betrekking tot deze zaak' te activeren. De reactie met eventuele bijlage(n) wordt toegevoegd als ongelezen document aan de zaak.

Het reactiescherm is als volgt opgebouwd:
Rechts van het kruimelpad staat de actie knop 'Verstuur reactie'.
Daaronder wordt de zaakregel getoond.
Daaronder staat het blok 'Reactie' met 3 invoervelden:

  1. Onderwerp (verplicht): plaats hierin de reden van de aanvullende reactie
  2. Inhoud (verplicht): de toelichting t.a.v. de aanvullende reactie
  3. Het sleepveld om documenten toe te voegen en de optie   voor selecteren document.

Als de velden zijn gevuld en de eventuele document(en) zijn toegevoegd activeer je de actie knop 'Verstuur reactie'.