Naar hoofdinhoud
Wiki

Hoe personaliseer ik een bulkmail?

Verstuur e-mail berichten vanuit dossier/map of als zaakstatusbericht

De e-mailberichten vanuit het (zaak)dossier/map en zaakstatusberichten worden in eml-formaat verstuurd en opgeslagen in de map of het zaakdossier. 

De ingetikte gegevens in het mailbericht worden direct vastgelegd, hierdoor is het mogelijk om het opstellen van een te verzenden e-mailbericht te onderbreken. Na een uitstapje kan je weer verder gaan waar je gebleven was door het betreffende vergeet-me-nietje aan te klikken.

Terug naar uitleg Dirigentje 

Hoe maak ik een gepersonaliseerd e-mailsjabloon voor bulkmail aan?

Het is mogelijk, bulkmail te versturen. Het komt echter vaak voor dat je ook deze bulkmails allemaal wilt personaliseren. Dit kan ook met behulp van e-mailsjabloons.

  • Maak een selectie op een registratie of een zaaktype

  • Kies in het rechtermenu maak een e-mailgroep aan

  • Die e-mailgroep selecteer je als geadresseerde in het e-mailsjabloon dat je wil maken of personaliseren.

    Als je de groep hebt toegevoegd zie je in het sjabloon de optie gepersonaliseerd? staan.

  • Zet deze op JA en voer om je sjabloon te testen het objectnummer van een willekeurig object uit de registratie in (of het zaaknummer bij een zaaktype).

    Door middel van de bekende tags, met het voorvoegsel [=gepersonaliseerd=] kun je dan gepersonaliseerde sjablonen maken. Gebruik bijvoorbeeld [=gepersonaliseerd.klantav.naam=] voor de specifieke achternaam van elke klant in je selectie.

Overzicht vragen