Naar hoofdinhoud
Wiki

Hoe reageert geadresseerde op een mailbericht?

Verstuur e-mail berichten vanuit dossier/map of als zaakstatusbericht

De e-mailberichten vanuit het (zaak)dossier/map en zaakstatusberichten worden in eml-formaat verstuurd en opgeslagen in de map of het zaakdossier. 

De ingetikte gegevens in het mailbericht worden direct vastgelegd, hierdoor is het mogelijk om het opstellen van een te verzenden e-mailbericht te onderbreken. Na een uitstapje kan je weer verder gaan waar je gebleven was door het betreffende vergeet-me-nietje aan te klikken.

Terug naar uitleg Dirigentje 

Hoe reageert de geadresseerde op een mailbericht?

De geadresseerde kan vanuit het eigen mailprogramma reageren op een mailbericht.

De reactie wordt verstuurd naar een apart e-mailadres (bijvoorbeeld behandelaarzaak@zaakdrecht.nl). Hierdoor is het mogelijk dat klanten, adviseurs en andere betrokkenen via hun standaard e-mailprogramma’s kunnen reageren met betrekking tot een zaak. 

De reactie bevat een referentiecode (indien niet verwijderd door geadresseerde) aan de hand waarvan de mail direct wordt opgeslagen in het zaakdossier. 

De reactie levert een ongelezen document op (rode D) in het zaakdossier.

Bij het verwerken van een binnenkomend e-mailbericht wordt deze reactie op basis van een eerder verzonden e-mailbericht in het dossier geplaatst.
Vervolgens wordt er op basis van EML_UIDCREATIE en FNBV_EMAILADRES een signaleringsbericht gestuurd naar degene die vanuit de zaak het e-mailbericht heeft verstuurd. Dit kan dezelfde medewerker zijn aan wie de zaak is toegewezen, maar dat hoeft niet zo te zijn.

Tot Opus 8 kreeg alleen de originele verzender van de mail een signalering wanneer een reactie werd ontvangen. Met Opus 9 is geregeld dat wanneer de huidige behandelaar (t ZK_HUIDIGEMEDEWTOEGEWEZEN) NIET gelijk is aan de verzender (EML_UIDCREATIE) van het eerdere verzonden e-mailbericht, exact hetzelfde signaleringsbericht ook verstuurd wordt naar de huidige behandelaar (FNVB_EMAILADRES van ZK_HUIDIGEMEDEWTOEGEWEZEN).

Overzicht vragen