Hoe is het hoofdmenu opgebouwd?
Hoe is het hoofdmenu opgebouwd?
Het hoofdmenu wordt vanaf de versie Opus X aan de linkerkant van het scherm getoond in de vorm van icoontjes. Het menu wordt wel in alle schermen van het intranet weergegeven maar niet in de pop-over vensters. Standaard wordt het menu ingeklapt weergegeven maar met het teken kan het menu uitgeklapt worden waardoor de benamingen van de icoontjes worden getoond.
Het hoofdmenu bestaat uit de volgende onderdelen:
- Mijn Zaken
Naast de bestaande (uitgebreide) zoekmogelijkheden in Zaken (zaakbak) is er een zaakbak 'MijnZaken' beschikbaar waarin alle zaken worden getoond die aan jouw zijn toegewezen en door jouw zijn ingediend. De zaakbak toont de zaken op een eenvoudige manier zonder selectie mogelijkheden en zonder de uitgebreide zaakregel rondjes. - Start
De start of portaalpagina wordt getoond welke in diverse blokken is samengesteld. - Zoek in Zaken
Het zaken scherm waarin de laatst door jouw opgegeven selectie van zaken getoond worden.
Via de bovenste rechter kolom in het portaalvenster kunnen de standaard selecties en de zelf gemaakte gekoppelde selecties opgeroepen worden. - Selecties zaken
Het scherm ‘Overzicht selecties zaakbak’ is vergelijkbaar met het scherm 'Overzicht selecties registratie'. Hier worden de verschillende selecties getoond die je gemaakt hebt. - Registraties
Objecten worden beheerd in een registratie. Zaken worden gekoppeld aan objecten uit een registratie. Met de registratie-functionaliteit biedt Mozard organisaties de mogelijkheden om zelf registraties in de MidOffice, dus met generieke functionaliteit, te configureren zodat deze zaakgericht kunnen worden bijgehouden. Dit maakt aparte backoffice-toepassingen, uitsluitend bedoeld om registraties bij te houden, overbodig.
- Mappen (eigen of voorkeur mappen)
In tegenstelling tot de zaakdossiers zijn mappen door elke gebruiker van intranet zelf aan te maken. De voorkeurmappen zijn een zeer handig hulpmiddel bij het dagelijks werk. Van alle mappen eigen mappen of mappen waarvoor je raadpleegrechten van een collega hebt gekregen kun je markeren als voorkeurmappen. Via deze voorkeurmappen wordt getoond welke documenten in deze voorkeurmappen onlangs zijn toegevoegd of gewijzigd. - Nieuws
Via het menu-item nieuws worden de nieuwscategorieën zichtbaar waarop je een abonnement het genomen getoond. Via deze ingang kunnen hiervan per categorie de actuele en gearchiveerde nieuwsberichten getoond worden. - Telefoongids
De telefoongids, als onderdeel van Mozard Medewerker, toont naast een zoekmogelijkheid ook de foto’s van de 5 willekeurige collega's uit jouw organisatie. Elke keer als de telefoongids wordt geopend worden 5 foto's van weer andere collega's getoond.
- Favorieten
- Met behulp van favorieten kun je via 'Mijn Favorieten' adressen van websites of interne links(verwijzingen) bewaren die je vaak bezoekt, om deze de volgende keer eenvoudig en snel terug te kunnen vinden. Eigen verwijzingen kun je zelf onder mijn favorieten aanmaken. Vanaf versie Opus X worden 'Onze favorieten' onder 'Mijn Favorieten' getoond. De samenstelling van 'Onze favorieten' wordt bepaald door jouw organisatie.
- Functioneel beheer
Indien de actieve gebruiker is ingelogd als super-user wordt het icoon voor toegang tot functioneel beheer getoond. - Wat is nieuw in deze versie
voor de gebruikers worden in dit actiescherm van de laatste 7 versies de beschrijving per aanpassing getoond. Indien een nieuwe is geplaatst wordt dit scherm bij de 1e keer inloggen na de update automatisch geopend.
Het Antwoord scherm is met Opus X verdwenen uit het hoofdmenu en zal waarschijnlijk zijn terug te vinden via 'Onze favorieten'.
Informatie over de werking van de verschillende menu-items kun je raadplegen door hierboven te klikken op de naam of in de menubalk te klikken op het betreffende menu-item en vervolgens te klikken op het .
Overzicht vragen
Hoe is het hoofdmenu opgebouwd?