Naar hoofdinhoud
Wiki

Hoe maak ik een nieuwe map?

Uitleg kenmerken map en dossier

Via het scherm dossier / map ga je via de knop/verwijzing Map kenmerken of Dossier kenmerken naar het scherm Kenmerken dossier/map.
In dit scherm worden de eigenschappen van de map of het dossier getoond. Indien voldoende rechten (beheer map rechten) is het mogelijk de eigenscappen van de map aan te passen.

Als behandelaar van een zaak heb je alleen rechten de zaak-dossier kenmerken te raadplegen (rechten beheer documenten in dossier).


Bovenin het scherm vind je het kruimelpad, zodat je snel terug kunt naar de map met daarin de documenten of voorkeurmappen. Bij zaakdossier kenmerken ga je via het kruimelpad terug naar het zaakdossier, de zaak, de zaakbak of het zaakbakkenoverzicht.

Hoe maak ik een nieuwe map?

Vanuit de voorkeurmappen maak je via de knop 'Maak nieuwe map' een nieuwe map aan.

Naam = de naam van de nieuw aan te maken map in.

Omgeving = de intranetomgeving (de meest gebruikelijke) al voor ingevuld. Een andere omgeving kan ook geselecteerd worden.

Eigenaar = de naam van de eigenaar van de map te staan.

Maptype = standaard de waarde Map algemeen tenzij de beheerder een map van een afwijkend type heeft aangemaakt.

 

In de volgende regel geef je aan  'Indien intranet, kunnen documenten in de map openbaar zijn, dus zichtbaar voor alle medewerkers?' Ja/Nee

In het volgende veld kun je aangeven of het een voorkeurmap betreft ja of nee.

Vervolgens klik je op de knop sla op om op te slaan of op annuleer om te annuleren.


De sortering van de documenten is standaard 'op datum, recent bovenaan'. Via het rechtermenu in scherm0713 'Map' is ook sortering mogelijk op documenttype en naam document.

Vervolgens kun je nog meer informatie kwijt, zoals: trefwoorden, een omschrijving, koptitel, koptekst, voettitel, voettekst.