Naar hoofdinhoud
Wiki

Kan ik een zoekcategorie vooraf filteren?

Helpscherm zoeken en zoekresultaten

In de Mozard MidOffice Suite is generiek Zoeken opgenomen: de vernieuwde zoekfunctionaliteit waarmee de gehele suite kan worden doorzocht. Alle zoekobjecten komen in één zoekindex terecht. Eén keer met de metagegevens en één keer met de volledige tekst.

Kan ik zoeken in enkel een vooraf geselecteerde zoekcategorie?

Ja, standaard verschijnen na een zoekopdracht rechts naast het zoekresultaat mogelijkheden om de zoekresultaten te filteren op 'Actualiteit' en/of 'Categorie'.  Dit is het achteraf filteren van een categorie. 


Het is ook mogelijk vooraf bij de zoekopdracht een filter op 'Categorie' mee te geven.
De categoeriën zijn:

  • Zaak,
  • Antwoord onderwerp
  • Veel gestelde vraag
  • Map,
  • Nieuwsbericht
  • Telefoongids,
  • Document,
  • Burger,
  • Bedrijf/instelling,
  • Object
  • Registratie's (specifiek max 10)

Direct links naast het generieke zoekveld is het ‘klap open trechter’-icoontje met title tekst ‘Selecteer categorie’ geplaatst.
Bij een klik op een categorie icoontje kun je aangeven dat je vooraf een categorie wilt instellen.


Het aantal categoriën dat getoond wordt is afhankelijk van jouw zoekresultaten van de verschillende categoriëen uit het verleden.
Omdat in de tabel ZOEK_FILTER ook van elke registratie een zoekfilter is opgenomen, worden de te selecteren zoekfilters beperkt tot de twintig meest recent voorkomende.
Indien een filter is geselecteerd wordt deze getoond in het zoekveld(bijvoorbeeld: ‘Zoek in categorie: Zaak). Bij een actief filter verschijnen er alleen resultaten binnen het gekozen filter. 

Bij een actief filter wordt ook de suggestie ‘Zoek in de gehele Mozard Suite…’ getoond om weer in alle categorieën te kunnen zoeken.