Naar hoofdinhoud
Wiki

Hoe is samenstelling van de <b>map</b>kenmerken?

Uitleg kenmerken map en dossier

Via het scherm dossier / map ga je via de knop/verwijzing Map kenmerken of Dossier kenmerken naar het scherm Kenmerken dossier/map.
In dit scherm worden de eigenschappen van de map of het dossier getoond. Indien voldoende rechten (beheer map rechten) is het mogelijk de eigenscappen van de map aan te passen.

Als behandelaar van een zaak heb je alleen rechten de zaak-dossier kenmerken te raadplegen (rechten beheer documenten in dossier).


Bovenin het scherm vind je het kruimelpad, zodat je snel terug kunt naar de map met daarin de documenten of voorkeurmappen. Bij zaakdossier kenmerken ga je via het kruimelpad terug naar het zaakdossier, de zaak, de zaakbak of het zaakbakkenoverzicht.

Hoe is het mapkenmerken-scherm samengesteld?

Indien beheer rechten voor de map vindt je rechtsboven in het scherm de volgende knop/verwijzing:

  • Wijzig kenmerken
    Hiermee kan je de kenmerken van de map wijzigen

Indien beheer rechten voor de map vindt je rechts in het rechter menu de volgende knoppen/verwijzingen:

  • Voeg map toe als favoriet:
    Met deze knop kan je de link naar de map aan mijn favorieten toevoegen, de map is dan ook te benaderen via mijn favorieten
  • Voeg nieuwe submap toe:
    Hier kan je een nieuwe submap toevoegen
  • Koppel versies
    Hiermee koppel je van elk document de huidige versie aan de (sub)map
  • Verwijder map:
    Klik hierop als je de map wilt verwijderen
  • Rechten
    Rechten geven voor mapbeheer, plaatsen documenten of raadplegen besloten documenten 

Toelichting op enkele velden:

    • Naam = dit is de naam van de (hoofd)map
  • Mapnummer in mozard = van elke map, submap en subsubmap wordt een mapnummer aangemaakt
  • Omgeving = de omgeving waar de map gevonden kan worden (is alleen bij aanmaken map te selecteren)
    • Intranet verwijzing = in de verwijzing of link naar de map zie je het mapnummer terug. Deze verwijzing kun je overal op intranet gebruiken of aan een collega mailen.
    • Omschrijving = de optionele omschrijving die aan een map toegevoegd kan worden
    • Type = het maptype staat standaard op 'map algemeen', een afwijkend maptype genereert aanvullende kenmerken en heeft gevolgen voor de documenten die in deze map geplaatst worden. Als het dossiertype van het type zaakdossier is heeft dit vergaande gevolgen. Afwijkende dossiertypen worden ook gebruikt om documenten op internet te publiceren in combinatie met publicatieniveau internet. (bijvoorbeeld: verordeningen)
  • Eigenaar = de medewerker die de map heeft aangemaakt, deze is te wijzigen
  • Publicatieniveau map = besloten, openbaar(alle medewerkers)
  • Voorkeurmap = elke map of dossier is in te stellen of uit te schakelen als voorkeurmap. Als de map is ingesteld als voorkeurmap dan is deze zichtbaar bij de voorkeurmappan
  • Automatisch PDFconversie: indien de PDFconversie in jouw organisatie aan staat is het mogelijk de documenten in de map automatisch te laten coverteren naar PDF als nieuwe versie van het document.
  • Dropbox koppeling = indien de Dropbox APP in jouw organisatie aan staat is het mogelijk de documenten in de map automatisch te laten synchroniseren naar jouw persoonlijke dropbox account (zie ook helpscherm profiel).
    (Opus 8) Als de koppeling actief is en als distribueren tot is leeg bij Dropbox/FTP dan wordt de volgende tekst getoond: Deze map wordt automatisch naar Dropbox/FTP-server gedistribueerd; laatste keer: dd-mm-jjjj. Als distribueren tot een waarde heeft kleiner dan vandaag dan staat bij Dropbox/FTP de tekst Deze map werd automatisch naar Dropbox/FTP-server gedistribueerd; laatste keer: dd-mm-jjjj.
  • Aangemaakt / gewijzigd = dit veld geeft aan wanneer en door wie de map is aangemaakt en het laatste is gewijzigd

Indien gevuld worden ook de volgende velden getoond: omschrijving; eigenaar; trefwoorden; koptitel; koptekst; voettitel en voettekst.

Overzicht vragen