Hoe start ik een postintake vanuit klantgegevens?
Gestart op verzoek van / namens
Dit scherm wordt geopend indien je vanuit de zaak bij Klant op het 'etiket' van de aanvrager of de namens
Namens is diegene die namens de klant(belanghebbende) de aanvraag of melding heeft ingediend.
klikt.
In dit scherm worden de persoonlijke klant gegevens getoond. De gegevens van deze partijen zijn aan te passen via Wijzig kenmerken en te koppelen aan het gegevensmagazijn.
Hoe kan ik een postintake starten vanuit klantgegevens?
start postintake vanuit eerdere zaak
Indien bij een externe zaak de aanvrager of namens niet als burger of bedrijf aan het gegevensmagazijn is gekoppeld wordt scherm1277 'Gestart op verzoek van / namens' geopend met de correspondentiegegevens van het bedrijf of de burger geopend.
Via de actieknop rechtsboven kan de knop Start postintake m.b.t. deze klant geactiveerd worden.
Het is wel noodzakelijk dat je postintake rechten hebt.
Na het activeren van bovengenoemde actieknop wordt het venster 'Selecteer webformulier' getoond waarmee virtuele webformulieren op basis van externe zaaktypen gezocht kunnen worden. De laatste max. 10 eerder door jouw gevonden formulieren o.b.v. zaaktype worden getoond onder het zoekveld en kunnen ook geselecteerd worden.
Na een klik op het gekozen zaaktype wordt scherm1494 Postintake via webformulier geopend met in de kop de titel 'Postintake via webformulier'. Daaronder wordt het gekozen zaaktype getoond.
Daaronder wordt 'Post ontvangen van' met de volgende opties getoond:
- deze burger of dit bedrijf
- een andere burger namens deze burger
- een bedrijf namens deze burger
- een ander bedrijf namens dit bedrijf
Na een klik op één van de opties wordt het formulier gestart in schermstap 'Aanvraag'. De schermstap 'Oriënteren' wordt overgeslagen omdat deze keuze aanvrager en of namens al is uitgevoerd.
In schermstap 'Aanvraag' worden de bij statustype 1 van het zaaktype aangegeven te tonen/verplichte kenmerktypen getoond met daaronder via verplichte documenttypen de soorten bijlage(n) die toegevoegd kunnen worden.
De NAW-gegevens van de aanvrager worden in het webformulier vooringevuld indien de intake is gestart met de optie 'deze burger of dit bedrijf'. Indien een optie namens deze burger of namens dit bedrijf wordt gebruikt worden de NAW-gegevens van de namens vooringevuld en moeten de aanvrager gegevens met de hand worden ingevuld.
Bij schermstap 'Samenvatting' kan, Indien bij het zaaktype ingericht, met betrekking tot de aan te maken zaak de 'Startdatum' en of het 'Toewijzen aan mijzelf' ( ja/nee) bepaald worden.
Indien er sprake is van een multiorganisatie inrichting moet bij schermstap samenvatting de juiste omgeving communicatie klant geselecteerd worden.
Aan het ingevulde virtuele webformulier ten behoeve van de postintake wordt altijd het generieke documenttype ‘intake’ toegekend. Dit is een 'intern' documenttype dus niet zichtbaar voor de klant.