Naar hoofdinhoud
Wiki

Hoe is Mijn Zaken ingericht?

Mijn Zaken (de eenvoudige zaakbak)

Naast de bestaande (uitgebreide) Zoek in zaken(zaakbak) is er een zaakbak 'Mijn Zaken' beschikbaar waarmee op een eenvoudige manier de zaken die aan jouw zijn toegewezen worden getoond.

MijnZaken is bedoeld voor de doelgroep van beginnende behandelaars en medewerkers die zeer sporadisch een zaak behandelen, om hen op weg te helpen 'wat te doen' bij het behandelen van een zaak.

Hoe is Mijn Zaken of de eenvoudige zaakbak ingericht?

In 'Mijn Zaken' de eenvoudige zaakbak wordt een overzicht getoond van de aan jouw toegewezen openstaande zaken en de door jouw ingediende zaken.

Kik in het hoofdmenu op het icoontje 'Mijn Zaken'. Het hoofdmenu is ook uitklapbaar. Klik hiervoor in de menubalk op het pijltje/driehoekje.

Sorteren

Je kunt de zaken sorteren. Rechtsboven in de kopregel van jouw openstaande zaken staat 'Gesorteerd op' met daarnaast het sorteerfunctie. Klik op de sorteerfunctie om uit de volgende mogelijkheden te kiezen:

  • Resterend aantal dagen doorlooptijd (aflopend): de zaken met de minst resterende dagen doorlooptijd worden als eerste getoond.
  • Startdatum (aflopend): de zaken die als laatst gestart zijn, worden als eerst getoond.
  • Startdatum (oplopend): de zaken die als eerst gestart zijn, worden als eerst getoond.
  • Status (oplopend): zaken met laagste status wordt als eerste getoond.
  • Zaaktype (naam): sortering alfabetisch op de naam van het zaaktype, 
  • Zaaktype (persoonlijke volgorde): sortering per zaaktype van de zaken op basis van de sortering zoals deze is ingesteld op scherm1309 'Sorteervolgorde schermblokken'. (In te stellen via dirigentje van 'Zoeken in zaken'.)

Blok 1: Openstaande zaken van [Naam medewerker] - aan jouw toegewezen openstaande zaken 
Blok 2: Openstaande door [Naam medewerker] ingediende zaken - de door jouw ingediende zaken.


zaakregels

Aan de linkerkant van de zaakregel wordt zoals in 'Zoeken in zaken', standaard een grijs koffertje icoontje getoond. Bij de inrichting van het zaaktype kan voor een ander icoontje gekozen worden. Het koffer icoontje kan ook een rode of oranje stip bevatten. In dat geval kan met een klik op het koffertje een uitklapmenu geopend worden met 1 of meerdere signaleringen. Dit zijn de signaleringen met betrekking tot ongelezen document(en)/kenmerk(en), herinnering, opschorting, doorlooptijd, status, deelzaken en toewijzing.

Vervolgens wordt in de bovenste regel de het zaaknummer en de zaaknaam getoond.

Direct daaronder wordt de startdatum getoond - gevolgd door de zaaktypenaam - en de naam van de toegewezen medewerker(jouw naam dus).

In de volgende kolom wordt de voortgangsindicatie getoond via een soort thermometer.

Vervolgens worden 4 rondjes getoond. Deze 4 vaste rondjes geven de behandelaar, status, sorteerprioriteit en de doorlooptijd weer met een pop-over verwijzing:

  • Met een enkele klik op het rondje van de behandelaar wordt een uitklapvenster geopend met als kop de naam van de behandelaar, onder een streep het telefoonnummer, het organisatieonderdeel, de functie en het e-mailadres en onderaan wordt de verwijzing naar de telefoongids getoond. Voor de acceptatie/toewijzing van de zaak wordt de afkorting van de zaakeigenaar (afdeling) getoond,
  • Met het rondje statusnummer kun je naar de volgende status,
  • Met een klik op het rondje prioriteit kan de prioriteit van de zaak in de huidige status bepaald worden. De zaak met de hoogste prioriteit(1) staat bovenaan. Wanneer de sorteerprioriteit van de zaken wordt weergegeven, vindt de sortering van de zaken plaats op basis van de prioritering binnen een status,
  • De doorlooptijd geeft aan in het groen met een + teken het aantal resterende dagen doorlooptijd. De laatste paar dagen voor einde doorlooptijd wordt de kleur oranje. Wordt het getal positief (dus vanaf 1)dan is er sprake van overschrijding van de doorlooptijd.

Met een klik op zaaknaam wordt scherm0811 'Behandelen zaak ' geopend.

Als er geen openstaande zaken meer aan jouw zijn toegewezen, wordt een grote groene duim getoond met daaronder de tekst: “Goed bezig, [Roepnaam medewerker]! Je hebt geen openstaande zaken.”

Als er echter nog nooit een zaak aan de actieve gebruiker is toegewezen, wordt de duim niet getoond.