Hoe activeer ik kaartlocatie? (2016.1)
inrichten registratie Aanvullende gegevens medewerker
Het is mogelijk een registratie in te richten met de medewerker als object, waarbij is aangegeven dat bepaalde kenmerken uit het object in het scherm 'Telefoongids medewerker functieverband' getoond moeten worden.
Hoe activeer ik kaartlocatie als aanvullend kenmerk? (2016.1)
Zoals we nu bij een zaak en een object een kaartlocatie kunnen koppelen, is dit ook mogelijk bij een medewerker.
Voordat gebruik gemaakt kan worden van de kaartlocatie bij de medewerker moet in de registratie met de aanvullende gegevens medewerker de kaartlocatie worden aan gezet via registratiekenmerk Kaartlocatie tonen? = JA.
Vervolgens worden via scherm1166 en scherm0647 beheren/wijzigen kenmerken kenmerktype bij registratie twee opties zichtbaar, indien het kenmerktype verwijst naar een kenmerktype waarbij KMT_REFERENTIE = ‘KM_MEDEWERKER’:
1. Kaartlocatie tonen op scherm medewerker? Ja/Nee
2. Kaartlocatie kunnen wijzigen via scherm medewerker? Ja/Nee
Als beide opties op Ja staan wordt in het rechter menu van scherm0257 Telefoongids medewerker functieverband de optie Voeg kaartlocatie toe zichtbaar. Deze verwijst naar suite92.scherm1345 Toevoegen kaartlocatie. Is er al een kaartlocatie gekoppeld bij de medewerker dan luidt de optie Wijzig kaartlocatie. Deze verwijst naar scherm1345 Wijzigen kaartlocatie.
Wil je de kaartlocatie niet openbaar tonen en alleen voor degenen met raadpleegrechten op deze registratie, dan moet de waarde 'nee' worden ingesteld.
Heb je raadpleegrechten voor die registratie, dan kun je dus uiteraard wel álle kenmerken van het gekoppelde object zien via de knop 'Toon gekoppelde zaken en objecten'.
Na het koppelen van een kaartlocatie wordt het kaartje getoond in de 2e kolom rechts naast de medewerker en links van de medewerker foto. Het kenmerk Kaartlocatie wordt onder de regel Functieverbandnummer getoond.
De medewerker zelf kan altijd maar één kaartlocatie toevoegen of wijzigen via het medewerker scherm.