Hoe wordt een Functieverband toegevoegd?
Koppelinfrastructuur
De Mozard MidOffice Suite bezit diverse koppelvlakken om geautomatiseerd gegevens te kunnen uitwisselen met andere toepassingen.
Zo is er bijvoorbeeld een koppelvlak om vanuit een andere toepassing geautomatiseerd acties uit te voeren met betrekking tot zaken of zaakdossiers.
Sommige koppelingen zijn snel te realiseren omdat het Mozard Koppelvlak rechtstreeks aansluit op het externe koppelvlak (bijvoorbeeld Dropbox en Samenwerkende Catalogi).
Voor andere koppelingen is een vertaling nodig. Mozard biedt ondersteuning voor deze vertaling in de vorm van koppel – en raadpleegverzoeken. Een koppelverzoek maakt het mogelijk geautomatiseerd gegevens aan Mozard toe te voegen. Een raadpleegverzoek wordt gebruikt voor het ophalen van informatie uit Mozard. Beide verzoeken werken op basis van xml waarbij door middel van een gespecificeerd koppelvlak een beveiligde toegang wordt gecreëerd om een veilige uitwisseling te garanderen.
Mozard richt zich bij het koppelen voornamelijk op de kwaliteit en beschikbaarheid van de juiste data voor gegevensuitwisseling. Hierdoor gaat de aandacht uit naar het aanbieden van een generieke koppelinfrastructuur in xml die door middel van een broker kan worden aangeboden aan een specifieke koppeling.
Hoe wordt een Functieverband bij een koppelinfrastructuur toegevoegd?
Bij elke koppelinfrastructuur moet 1 functieverband van de koppelinfrastructuur worden vastgelegd. Dit is de verbinding tussen de tabel Koppelinfrastructuur en de tabel Mdw_functieverband de koppel medewerker. Immers het koppelvlak moet bepaalde rechten hebben om bepaalde gegevens te mogen verstrekken of ontvangen.
Per koppelinfrastructuur wordt een functieverband aangemaakt.
Hierbij krijgt de medewerker als intranet-user=kvf_1304; waarbij 1304 staat voor het volgnummer van het functieverband. Bovendien wordt bij het functieverband het veld uitzondering de optie koppelvlak geslecteerd.
Na het aanmaken van het functieverband wordt dit functieverbond toegevoegd aan koppelvlakinfrastructuur.
Met een klik op de kolom met doorgeven als waarde xxc links van de naam van het functieverband wordt scherm1207 Beheren functieverband koppelinfrastructuur geopend.
Beheren functieverband koppelinfrastructuur
In het 1e blok van dit scherm (1207) wordt een samenvatting van de koppelinfrastructuur getoond.
In het 2e blok worden, onder de basisgegevens van het gekoppelde functieverband, de 5 opties getoond voor het bepalen van de naam van een document: .
Bij het gebruik van de API0002 ‘Toevoegen document’ (Application Programming Interface ten behoeve van koppelingen) wordt voortaan rekening gehouden met deze instellingen, zoals dat ook gebeurt als een medewerker handmatig een document plaatst.
* klik op de naam van de optie om de actuele instelling te wijzigen!
Documenttype niet in naam document - klik voor waarde: Documenttype in naam document
Zaaknummer niet in naam document - klik voor waarde: Zaaknummer in naam document
Bestandsnaam niet in naam document - klik voor waarde: Bestandsnaam in naam document
Extensie bestandsnaam niet in naam document - klik voor waarde: Extensie bestandsnaam in naam document
Versie document standaard 1.0 - klik voor waarde: Versie document standaard 0.1
Let op: het klikken op de naam leidt direct tot een wijziging van de waarde, zonder dat een pop-up wordt geopend.
In het 3e blok Uitgaande koppelverzoeken worden onderstaande items getoond welke standaard worden gevuld met de waarde ja:
- Gegevens klanten tonen? = ja
- Gegevens medewerkers tonen? = ja
- Documenten tonen? = ja
Met de knop wijzig kenmerken kunnen de kenmerken aangepast worden.