Naar hoofdinhoud
Wiki

Hoe is het scherm 'Objectenoverzicht registratie' opgebouwd?

Hoe is scherm1168 'Objectenoverzicht van een registratietype' opgebouwd?

De objecten die zijn vastgelegd binnen een registratie worden in een overzicht getoond.
Direct onder de bovenbalk en rechts naast het hoofdmenu wordt de pagina 'Objectenoverzicht registratie' getoond met linksboven het kruimelpad met een uitklapmenu voor de verticale weergave van het kruimelpad. 
Met het kruimelpad wordt exact aangegeven in welke laag van Mozard je je bevindt en hoe je weer één niveau (of meerdere niveaus) terug kan gaan.
Op het huidige niveau zie je, van links naar rechts, 'Registraties > [registratienaam] > Selecties.

Indien de selectie niet actueel is wordt de knop ' Ververs' getoond om de selectie weer actueel te maken. indien een niet actuele selectie wordt opgeroepen wordt een melding getoond " Dit zijn de resultaten van [datum + tijd]. Klik voor actuele resultaten op de knop "Ververs"!".

Daaronder wordt een zoekregel getoond om op de naam van een object te zoeken. Uiterst rechts in de zoekregel staat een loep om de zoekopdracht te starten, dit kan overigens ook met de Enter toets.
Vervolgens wordt de selectieregel getoond met links het filter icoontje, de laatst gebruikte selectie en vervolgens een potloodje om de selectie te kunnen wijzigen. Uiterst rechts wordt het uitklapmenu met de opties 'Wijzig selectie' en 'Overzicht selecties ' getoond.

Wanneer bij de registratie is geconfigureerd dat een kaartlocatie getoond kan worden, wordt deze lijst voorafgegaan door een overzichtskaart waarop de verschillende kaartlocaties (zoals vastgelegd bij de objecten) wordt weergegeven. 

De objectregel begint links met een icoontje, standaard is dit het kubus icoon tenzij bij de inrichting van de registratie een ander icoontje (Mozard of Font Awesome ) is opgevoerd. Vervolgens wordt de naam van het object getoond welke is opgebouwd uit één of enkele kenmerken van het object.

Normaliter worden alléén de actieve objecten binnen de registratie getoond; objecten die zijn verwijderd worden niet standaard getoond. Via het maken van een selectie kun je hier van afwijken.

Sorteren van objecten
Wanneer je registratie een keuzelijstje betreft kan je ieder object een sorteerprioriteit meegeven. Daarmee kan je dus een eigen volgorde meegeven aan je keuzelijstje. Indien er geen sorteerprioriteiten ingevuld zijn worden de items van het keuzelijstje alfabetisch gesorteerd weergegeven op naam.

Dirigentje met verwijzingen

Vanuit het pop-up actiescherm Starten actie bij zaak of het Dirigentje kunnen alle acties voor het behandelen van de zaak gestart worden.

Acties bij het registratie overzicht wordt gestart via het zwevende 'Dirigentje' rechts onder in het scherm. Met dit pop-up actiescherm Starten actie bij registratie overzicht kunnen alle acties behorende bij dit scherm gestart worden.
Dit pop-up actievenster komt bij meerdere onderdelen van de Mozard Suite terug en zal bij de verschillende onderdelen een andere indeling bevatten.
Met de X uiterst rechtsboven of de Escape toets kan het actievenster gesloten worden.
Bij dit scherm worden 2 opties getoond:

  • Voeg [kop enkelvoud van registratienaam] toe - voeg een object toe aan de betreffende registratie,
  •  Start nieuw webformulier - alleen zichtbaar indien bij de registratie de instelling ‘Formulier nieuwe zaak’ is gevuld,
  •   Bulkactie: Start nieuwe zaken - hierbij is het mogelijk onder voorwaarden (rechten en instellingen webformulier en registratie) om van een objectselectie een zaak aan te maken van ieder object in de selectie.
  • Wijzig selectieregels- via deze optie worden de persoonlijke selectie kenmerk instellingen voor de registratieobjecten getoond via een pop-up actievenster. Naast de naam links boven in het scherm is via het icoon het helpscherm beschikbaar met deze tekst. De onderstaande selectieregels zijn beschikbaar:
    - regel volgnummer tonen (NEE/ja)
    - regel prioriteit tonen (NEE/ja)
    - regels datum toegevoegd tonen? (JA/Nee)
    - regels datum gewijzigd tonen? (JA/Nee)
    - regels datum actualiteit tonen? (NEE/ja)
    - regel actief tonen? (NEE/ja)
    - regel authentiek tonen? (NEE/ja)
    - regel in onderzoek tonen? (NEE/ja)
  • Beheer registratie - alleen indien je rechten hebt de configuratie te beheren wordt deze optie getoond,
  • Exporteer naar excel - via deze verwijzing kan een spreadsheet of rekenblad opgevraagd worden met een maximum van 999 objecten. Er moet wel een registratieselectie actief zijn.
    In het spreadsheet worden de volgende kolommen getoond:
    - volgnummer - het objectnummer,
    - naam object,
    - omschrijving,
    - registratienaam,
    - attributen object: bronregistratie, bronreferentie, bronidentificatie,
    actief, authentiek, in onderzoek, historisch,
    - datum aangemaakt’,
    - datum laatst gewijzigd’,
    - datum actualiteit,
    - sorteerprioriteit,
    - object specifieke kenmerken,
    - kaartlocatie(s).