Naar hoofdinhoud
Wiki

Hoe voeg je een notabeentje toe?

Hoe voeg je een notabeentje toe bij burgers, bedrijven of medewerkers?

Enkel bij de instellingen van de registraties burger, bedrijf/instelling en medewerker wordt de optie Notabeentjes? ja/NEE - getoond. Indien de waarde Ja is kunnen notabeentjes worden vastgelegd of bekeken.

Rechten hiervoor worden toegekend via de registratie met de opties 'Wie mag notabeentjes bij objecten uit deze registratie wijzigen?' en 'Wie mag notabeentjes bij objecten uit deze registratie raadplegen?'.
Via het rechter menu van de schermen burger, bedrijf/instelling en medewerker/functieverband wordt de optie "Voeg notabeentje toe" of "Wijzig notabeentje" getoond.

Het actievenster toont links boven de titel Notabeentje en rechts het vraagteken ? met de verwijzing naar dit helpscherm.
Daaronder wordt het eerste invoerveld 'Kop' getoond, dit is een verplicht veld.
Vervolgens wordt daaronder het invoerveld 'Tekst' getoond, dit veld is niet verplicht. Op deze wijze kun je ook enkel de kop gebruiken voor een kort Notabeentje.
Onder in het actievenster worden zoals gebruikelijk twee knoppen getoond:
Annuleer - om het toevoegen of wijzigen van het notabeentje te annuleren,
'Voeg notabeentje toe' of 'Sla wijzigingen op' (wijzigen bestaand notabeentje) als groene knop.

Het notabeentje kan verwijderd worden door de tekst in de kop en het tekstveld te verwijderen en de wijziging op te slaan.

Bij burger, bedrijf/instelling wordt in het 1e blok onder de NAW-gegevens de aangemaakte notabeen kop en eventuele tekst getoond. Voor de koptekst wordt altijd 'NB:' getoond om aan te geven dat het om een notabeentje gaat. Bij de medewerker/functieverband wordt het aangemaakte notabeentje linksboven onder de basisgegevens medewerker getoond.