Naar hoofdinhoud
Wiki

Hoe beheer ik een nieuwscategorie?

Nieuwscategorie beheer

De Mozard Suite bevat een functionaliteit om nieuwsberichten te publiceren. Deze nieuwsberichten worden na publicatie direct getoond op de website of het intranet.

Via de configuratie van de verschillende nieuwscategorieën is het onder andere mogelijk om deze nieuwsberichten standaard op het portaal van elke medewerker te tonen en om besloten categorieën aan te maken. 

Hoe beheer ik een nieuwscategorie?

Na het aanmaken van de nieuwscategorie kan je de velden die je hebt ingevuld altijd wijzigen door te klikken op de gewenste nieuwscategorie. Via wijzig kenmerken kan je de wijzigingen aanbrengen en door nogmaals te klikken op wijzig kenmerken worden je wijzigingen opgeslagen.

Belangrijker is nog dat je rechten uitdeelt op de nieuwscategorie. Mozard kent hierbij een onderscheid tussen content beheerrechten en publicatierechten.

Content beheer: dit zijn de medewerkers (functies, rollen, organisatieonderdelen) die nieuwsberichten mogen opstellen.
Publicatie: dit zijn de medewerkers (functies, rollen, organisatieonderdelen) die nieuwsberichten mogen publiceren. Medewerkers die publicatierechten krijgen toegewezen hebben automatisch ook content beheerrechten.

Om deze rechten uit te delen klik je op rechten.
Via Muteer Rechten Mozard Nieuws content beheer geef je aan welke medewerkers content mogen plaatsen.
Via Muteer Rechten Mozard Nieuws publiceren geef je aan welke medewerkers nieuwsberichten mogen publiceren.