Hoe maak ik een favorietenpagina?
Beheer favorietenpagina's
Via deze pagina kun je favorietenpagina's aanmaken en beheren voor de hele organisatie, voor een organisatieonderdeel of voor een bepaalde groep gebruikers.
Hoe maak ik een favorietenpagina?
Het kan in bepaalde gevallen handig zijn dat een organisatieonderdeel of een groep gebruikers (bijvoorbeeld medewerkers burgerzaken) een eigen favorietenpagina hebben waar alle linkjes naar regelgevingen en vaak geraadpleegde websites zijn opgenomen. Immers hoeft deze pagina dan slechts één keer aangemaakt te worden in plaats van dat alle medewerkers burgerzaken zelf deze favorieten opnemen op hun persoonlijke favorietenpagina.
Om een nieuwe pagina aan te maken klik je op nieuwe favorietpagina en vult de gevraagde velden in.
Naam: naam van de pagina, zodat deze makkelijk terug te vinden is
Omschrijving: omschrijving voor functioneel beheer
Introductietekst: deze tekst is een toelichting op de pagina en komt bovenaan de favorietenpagina te staan.
Klik vervolgens op voeg favoriet toe.
Hierna moet je nog aangeven wie de beheerder van de pagina wordt (als deze taak niet bij functioneel beheer is belegd) en wie de favorietenpagina mag raadplegen. Een favorietenpagina die voor de hele organisatie van belang is zal niet geraadpleegd kunnen worden als niet de hele organisatie rechten heeft gekregen op de favorietenpagina. Klik op rechten en ken de rechten toe aan de juiste personen / organisatieonderdelen. Communiceer na het aanmaken van de favorietenpagina de volledige link van de pagina door naar de belanghebbenden.
Informatie over het vullen van de favorietenpagina vind je via de verwijzing onder deze VAC.