Naar hoofdinhoud
Wiki

Hoe pas ik het documenttype aan?

Hoe pas ik het documenttype aan?

In een zaakdossier is het mogelijk het documenttype van een document aan te passen. Het is van belang te weten dat per documenttype is bepaald of het documenttype het kenmerk inkomend / uitgaand / intern heeft. De inkomende en uitgaande documenten zijn immers via zaakstatusinformatie door de aanvrager op de website te zien bij externe zaaktypen waarbij de klant is vastgelegd als aanvrager. Bovendien kunnen inkomende en uitgaande documenten niet uit het zaakdossier verwijderd worden in verband met de ArchiefWet.

Aanpassen documenttype

Klik in de documentregel op de K van kenmerken document, activeer vervolgens vanuit het Dirigentje Wijzig kenmerken document in dit dossier/map. Door te klikken op de regel achter Documenttype op het selectieveld worden de mogelijke documenttypen voor dit zaaktype getoond.

Bij het wijzigen van het documenttype wordt, net als bij het toevoegen van een document, het documenttype getoond met daarvoor het bolletje inkomend, uitgaand of intern. Ook wordt het publicatieniveau Besloten of Besloten en zichtbaar voor klant getoond via een groen of rood bolletje voor het documenttype.

Maak een keuze uit de verschillende types door op het gewenste documenttype te klikken. Vervolgens wordt het scherm kenmerken document getoond met het gewijzigde documenttype. Door te klikken op de actieknop Sla wijzigingen op wordt het documenttype vastgelegd bij dit document. Tevens wordt opnieuw bepaald of het gaat om een inkomend, uitgaand of intern document.