Wat is het verschil tussen Opschorten en Verlengen?
Schermhelp Opschorten zaak
Indien de aanvraag niet volledig is wordt status 3 (in behandeling) niet gezet maar vindt opschorting plaats.
Veelal is de aanvraag nog niet compleet en het verzoek om aanvullende informatie bij de aanvrager moet worden gedaan.
Indien de zaak is opgeschort wordt het kleurenbalk item oranje en wordt de doorlooptijd bevroren.
Het is mogelijk tijdens de behandeling van een aanvraag de zaak meerdere keren op te schorten.
Wat is het verschil tussen Opschorten en Verlengen?
Er is een verschil tussen verlenging en opschorting.
Een verlenging heeft een vooraf te bepalen termijn. Een opschorting niet.
De beëindiging van de opschorting is afhankelijk van een andere partij.
Als een zaak een servicenorm van 42 dagen heeft en deze is 8 dagen opgeschort geweest, dan heeft de gemeente totaal dus 50 dagen om de zaak af te handelen.
Als het gaat om de te tonen resterende dagen om een zaak op tijd af te handelen, geldt:
- vóór een opschorting: servicenorm -/- aantal dagen tussen vandaag en datum ontvangst,
- tijdens en ná een opschorting: servicenorm -/- aantal dagen tussen vandaag en datum ontvangst + aantal dagen opschorting.
Als een zaak is afgehandeld, reken je met datum zaak afgehandeld i.p.v. datum vandaag.
Doorlooptijd is altijd:
datum zaak afgehandeld -/- datum zaak gestart