Hoe worden archiefkenmerken opnieuw opgebouwd?
Informatiebeheer - Archiveren
Nadat de zaak is afgerond worden op basis van het resultaat de archiefkenmerken bepaald. Dit gebeurt enerzijds op basis van de geconfigureerde archiefkenmerken per resultaattype en indien het wenselijk is kan bij het resultaat ook handmatige kenmerken worden toegevoegd door de archiefmedewerker.
Bij het zaakdossier is bij het resultaat vastgelegd wat de nominatie(vernietigen of bewaren), de termijn is tot de start van de archiefprocedure en wanneer de zaak bevroren moet worden.
De verschillende onderdelen van archiveren zijn:
* Vernietigingsprocedure *)
* Archiefkenmerken opnieuw opbouwen
* Archiefkenmerken beoordelen
* Handmatig toekennen archiefkenmerken
* Doorsturen postintake documenten
*) Zie de aparte uitgebreide handleiding
Hoe en waarom worden archiefkenmerken opnieuw opgebouwd?
Met de in gebruik name van de gecertificeerde archieffunctionaliteit van de Mozard Suite
kan uw organisatie geheel zaakgericht de archivering van afgehandelde zaken realiseren.
Omdat de mogelijkheid aanwezig is dat er reeds een aantal afgehandelde zaken in de Mozard
Suite aanwezig is, waarbij geen archiefkenmerken zijn vastgelegd, of waarbij de
archiefkenmerken op basis van een verouderde functionaliteit zijn vastgelegd, biedt Mozard
de mogelijkheid om dit met achteraf aan te passen. Hiervoor heeft de organisatie de
beschikking over het scherm “Opnieuw configureren archiefkenmerken”.
Zie ook de aparte instructie opnieuw opbouwen archiefkenmerken