Wat kan ik waar vinden?
Uit welke onderdelen is het intranet opgebouwd?
Veelal is het startscherm dat na het inloggen wordt getoond vervangen door het nieuwe Dashboard . Er zijn echter ook klanten die het portaalscherm met de 3 verticale blokken als startscherm aan houden.
Hoe dan ook de kop en het hoofdmenu(links) blijven in elk scherm van Mozard zichtbaar.
- In de kop staan de volgende onderdelen van links naar rechts:
- het logo - met verwijzing naar het portaalscherm;
- het loepje met de generieke zoekfunctie ;
- het medewerker rondje - met het actieve functieverband en profielinstellingen;
- de helpfunctie ;
- de Vergeet-Me-Nietjes ;
- het uitklapmenu - met de opties om een aanmaken favoriet, printen content deel en uitloggen(indien ingelogd met Mozard formulieren login). - Het verticale hoofdmenu staat links is in-(<) en uitklapbaar(>) en bestaat uit de volgende onderdelen:
- Mijn zaken - met een blok aan jouw toegewezen zaken en een blok door jouw ingediende zaken';
- Dashboard - toont geselecteerde widgets en grafieken van selecties zaken);
- Zoek in zaken - eigen selecties zaken;
- Selecties zaken - overzicht van jouw zaakselecties;
- Registraties - eigen en generieke registraties;
- Mappen - eigen en voorkeur mappen;
- Nieuwsberichten - actuele en historische nieuwsberichten;
- Telefoongids - de medewerkers en hun functieverband(en);
- Favorieten - jouw en onze favorieten.
Het Portaal scherm met de verticale content blokken bevat de volgende onderdelen:
o het linkerdeel met 'Mijn favorieten' (voor op portaal) en 'Onze favorieten';
o het middendeel met het actuele Nieuws uit verschillende nieuwscategorieën;
o de rechterkolom met mijn zaakbakselecties , jarigen en eventueel tweets of een banner.
Mijn zaakbakselecties
In mijn zaakbakselecties zijn 3 vaste selecties geplaatst:
- Te behandelen zaken - dit zijn alle aan jouw toegewezen zaken die nog open staan *
- Toe te wijzen zaken - dit zijn zaken veelal in status 1 die nog niet zijn toegewezen aan een behandelaar of een geweigerde zaak door een eerder toegewezen behandelaar.
- Mijn ingediende zaken - dit zijn zaken die jij hebt ingediend, ook de zaken waar je geen raadpleegrechten voor hebt worden hier getoond als interne zaakstatusinformatie.
* de selectie genoemd onder 1 wordt bij het oproepen van de selectie altijd ververst. Vooral beginnende gebruikers vinden het fijn dat bij elke aanroep de selectie ververst wordt.
Sommige ervaren gebruikers vinden het juist vervelend als een selectie bij elke aanroep automatisch wordt ververst. Het voordeel is immers dat je kan zien wat je allemaal gedaan hebt na de laatste verversing.
Wil zo’n gebruiker voorkomen dat de selectie ‘Te behandelen zaken’ automatisch wordt ververst, dan kan deze een nieuwe selectie maken, waarbij op de regel ‘Selecteer toegewezen aan’ in plaats van ‘alleen aan mij toegewezen zaken’ als behandelaar het eigen functieverband wordt geselecteerd. Technisch gezien is dit een andere selectie, maar de selectieresultaten zullen hetzelfde zijn.
Het is ook mogelijk om naast de 3 standaard zaakbakselecties eigen selecties toe te voegen aan 'mijn zaakbakselecties'. Indien via 'Selecties Zaken' bij een selectie wordt aangegeven 'Voeg selectie toe aan uitklapmenu' wordt de selectie ook opgenomen bij 'Mijn zaakbakselecties'.